vrijdag 19 juni 2015

Een nieuwe woonkamer ! Deel 3

De keus is gemaakt.

Het wordt een mix van alle drie de stijlen.

(zie blog Een nieuwe woonkamer! Deel 2)


                        Hoffz                                    Beige landelijk                         Frans provinciaal
  


Landelijk met een beetje Hoffz.
Hoewel ik bruin- en blauwtinten al jaren een hele mooie combinatie vind, kiezen we niet voor de Frans-provinciale stijl met zand en blauwtinten. Een mix van alle drie is eigenlijk een heel goed idee omdat we ons dan niet vastpinnen op 1 stijl maar een beetje kunnen variëren tussen alle drie. En de basis kleur wordt grijs want grijs is een kleur die heel mooi met alle kleuren combineert. Welke kleur je ook naast grijs zet. Alles past. Met een grijze basis kun je heel veel kanten op.


We weten hoe de indeling van de kamer wordt en gaan opzoek naar meubels.
De pret gaat beginnen !

We zoeken twee banken, drie stoelen en een salontafel.
Op internet (Pinterest) heb ik al veel meubels voorbij zien komen. De bank van OLAV met de gecapitonneerde leuningen vind ik erg leuk. Omdat 1 bank midden in de kamer zal komen te staan en de achterkant dus heel goed zichtbaar zal zijn is ook de achterkant niet onbelangrijk.

      broer en zusje          
                 Olav                                                      Bocx

Al internettend kom ik er achter dat er een Nederlands bedrijf is die een bank verkoopt die precies op die van OLAV lijkt. De kwaliteit zal misschien iets minder zijn maar de prijs is erg aantrekkelijk. Op plaatjes lijkt de OLAV erg degelijk maar een bank hoeft wat ons betreft niet weer 20 jaar mee te gaan !
De Bocx-bank lijkt iets "losser" in de kussens te zijn wat een vlotter beeld geeft. We besluiten om beide banken eens in het echt te gaan bekijken. En inderdaad de OLAV is wel héél degelijk maar ook wat lomper. De Bocx bank is stukken goedkoper en de kwaliteit is nog goed ook. Het is echt meer dan een "Leenbakkertje". Hoewel ik die meubels ook niet versmaad besluiten we toch iets degelijkers te kopen zodat we na 7 jaar niet weer te hoeven vernieuwen.


Het worden dus twee "Florian-banken" van Bocx Interiors. Maar omdat ik een stoel in dezelfde stof wil als de twee banken, gaan we naar de showroom in Renkum om te kijken welke stoelmodellen ze allemaal hebben. En om proef te zitten !
Wat mooi uitkomt is dat de showroom dicht in de buurt ligt van mijn 2 favoriete winkels: De Potstal en Seizoen & Stijl. Gaan we gelijk daar ook even langs.

Helaas kunnen we bij Bocx niet een stoel vinden naar onze wensen. We besluiten om eens in Kesteren bij Meubelpark de Bongerd te gaan kijken. We zijn toch in de buurt. Hoewel dit grote bedrijf geen dealer is van Bocx, wel van OLAV, komen we hier misschien wel op ideeën. Ze hebben daar vast wel wat meubels in de landelijke stijl.
Bij binnenkomst gaat mijn hart gelijk sneller kloppen. Ik zie het al, hier is heel veel wat ik leuk ga vinden. Wat een geweldige winkel is dit. Ik haal mijn hart op, zie ook heel veel leuke spullen om straks de boel mee af te stylen. Hier vind je heel veel voor wonen in een landelijke sfeer. We worden heel fijn geholpen. Weliswaar door een wat oudere man maar hij heeft smaak en denkt heel goed met zijn klanten mee. Voelt, misschien mede dankzij mijn moodboard, feilloos aan waar ik naartoe wil. Eerst dacht ik wel even: "Ooh gut wat moet ik met zo'n oude knakker". Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat het een oude rot in het vak is. Hij weet precies wat voor mogelijkheden er zijn en verstaat zijn vak tot in de kleinste puntjes. Na een paar uur komen we uiteindelijk samen tot een heel goed resultaat. D.w.z. de Bongerd wordt voor het gemak gelijk maar dealer van Bocx ;-)

Even twijfel ik nog. Zal ik de banken en stoelen in een beige kleur doen?
 

                                   

 
 

Van beide kleuren is er een stoel die we leuk vinden. De naam is Fauteuil Norwich. De stoelen, stofstalen en de houten bankjes worden bij de ingang in het daglicht gezet. We kunnen onder het genot van het zoveelste kopje koffie even rustig alles op ons in laten werken. De doorslag geeft de stofstaal in de grijze kleur. Dat gewassen katoen in een linnen structuur geeft een mooi gemeleerd effect. De bank wordt ook vlotter in een grijze kleur. Laat ik nu vasthouden aan mijn moodboard op Pinterest. Daar is het meest grijs op gepint.
De banken en 1 stoel worden bekleed met de stof Kiss- Stof: 60% Katoen 40% Linnen Martindale: 24.000 Pilling: klasse 4-5 Kleurvastheid: klasse 5 Stoftoeslag: 15%

                       


De twee andere stoelen krijgen een iets donkerder grijs en hebben een beetje een fluweelachtige uitstraling. We nemen het houten bankje en een footstool alvast mee. Ook krijgen we een stofstaaltje van de Kiss-stof. Hiermee kunnen we goed de kleuren afstemmen van de muren, het tapijt en de eventuele gordijnen.


We verlaten de winkel met een goed gevoel. De basis is gelegd en zijn zeker over de gemaakte keuzes.

We besluiten om zelf een salontafel te maken. Of beter gezegd mijn man gaat die maken. Als hij de prijzen ziet die men voor een onbewerkte salontafel vraagt, beginnen zijn handen te jeuken. Met het juiste hout is voor hem een tafel zo gemaakt. Als het niet wordt wat we in gedachten hebben kunnen we hem altijd gaan verkopen. Zo'n prijzige jongen aanschaffen kan altijd nog.

Al vragend en speurend op internet krijgen we de tip op zoek te gaan naar oude wagondelen. Op internet zouden die te krijgen zijn bij Frank Power in Dodewaard. Op een mooie lentemiddag reizen we dus weer richting de Betuwe.
Daar bij Power is oud hout bij de vleet. Te kust en te keur. We mogen zelf de planken bij elkaar zoeken die wij het mooist vinden. We mogen net zolang zoeken als we willen en moeten ons maar weer in de showroom melden als we klaar zijn. Dat is heerlijk. We kunnen net zo vaak wisselen van plank totdat we tevreden zijn.
Thuis mag mijn man laten zien hoe hij zijn vak verstaat !

 



http://www.bocxinteriors.nl/
http://www.debongerd.nl/
https://www.pinterest.com/rusticlivinggj/sober-landelijk-wonen-rustic-interior-hoffz-stijl-/

2 opmerkingen:

  1. Jullie hebben een mooie keuze gemaakt hoor, bij De Bongerd zijn wij een tijd terug ook geslaagd, wat leuk dat jullie daar terecht kwamen en dat je ook zo fijn geholpen bent.
    De Betuwe heeft veel te bieden, ha, ha, ik kom er van oorsprong vandaan en kom er ook graag om even te snuffelen bij de winkels die je noemt.
    Veel succes met alle klussen, ik ben benieuwd naar de tafel.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Eefie,
      De tafel komt t.z.t. ook aan bod.
      Fijne vakantie toegewenst voor straks !

      Verwijderen